Τρίτη, 29 Ιουνίου 2010


Yπουργείο Παιδείας
Νέο εξεταστικό σύστημα από το 2013
Εξετάσεις για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια της χώρας στις οποίες οι πρυτάνεις τους θα έχουν καθοριστικό λόγο εξήγγειλε η κυβέρνηση παρουσιάζοντας τις προτάσεις της για αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Έτσι, με βάση την πολιτική της κυβέρνησης, φαίνεται ότι η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του Yπουργείου Παιδείας καταργείται και αντικαθίσταται από «τράπεζα θεμάτων» την οποία θα ανανεώνουν τακτικά εκπρόσωποι των πανεπιστημίων αλλά και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Το Yπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση δεν έδωσαν λεπτομέρειες σχετικά με το νέο εξεταστικό σύστημα, αλλά έγινε σαφές από τις ανακοινώσεις που έγιναν ότι τα πανεπιστήμια αποκτούν πλέον ρόλο κρισιμότατο στην επιλογή των φοιτητών τους.

Την εφαρμογή νέου εξεταστικού συστήματος για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. της χώρας προανήγγειλε η κυβέρνηση εξαγγέλλοντας τον σχεδιασμό της για το νέο σχολείο και τις επικείμενες αλλαγές σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στο νέο αυτό εξεταστικό σύστημα, που πιθανότατα θα εφαρμοστεί τη σχολική χρονιά 2013-2014, τα πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι. αποκτούν ρόλο «πρωταγωνιστή» στην επιλογή των φοιτητών τους. Πρόκειται για χρόνιο αίτημα των πανεπιστημίων τα οποία ζητούν να έχουν καθοριστικό ρόλο τόσο στην επιλογή των θεμάτων των εξετάσεων, όσο και στον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων στα προγράμματά τους.

Έτσι, με βάση την πολιτική της κυβέρνησης, φαίνεται ότι η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του Yπουργείου Παιδείας καταργείται και αντικαθίσταται από «τράπεζα θεμάτων» την οποία θα ανανεώνουν τακτικά εκπρόσωποι των πανεπιστημίων αλλά και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από αυτήν θα προκύπτουν κάθε χρόνο τα θέματα στα οποία θα διαγωνίζονται οι υποψήφιοι.

Το Yπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση δεν έδωσαν λεπτομέρειες σχετικά με το νέο εξεταστικό σύστημα, αλλά έγινε σαφές από τις ανακοινώσεις που έγιναν ότι τα πανεπιστήμια αποκτούν πλέον ρόλο κρισιμότατο στην επιλογή των φοιτητών τους.

Παράλληλα και σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έγιναν, αναμορφώνεται πλήρως το πρόγραμμα των δυο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, καταργούνται τα πέντε επιστημονικά πεδία που ισχύουν σήμερα, τα μαθήματα μειώνονται και χωρίζονται σε μαθήματα «κορμού» και «επιλογής». Πάντως, η εξεταστική διαδικασία θα γίνεται μια φορά το χρόνο, σε εθνικό επίπεδο, από το Yπουργείο Παιδείας. Η αναδόμηση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια της χώρας, αποτελεί θέμα μεγάλης σημασίας για τα πανεπιστήμια, καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που φτάνουν στα προγράμματά τους, δεν έχουν τις βασικές γνώσεις και υποδομές που απαιτούνται για τη συνέχιση των σπουδών τους.

Όπως προκύπτει από τις ανακοινώσεις του Yπουργείου Παιδείας, οι αλλαγές που θα γίνουν αναμένεται ότι θα επηρεάσουν τους μαθητές που βρίσκονται τώρα στην τελευταία τάξη του γυμνασίου, και μέχρι το 2013 θα ετοιμάζονται για να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις.

Το μεγαλόπνοο σχέδιο του «νέου σχολείου» περιγράφεται σε 38σελιδη εισήγηση της Yπουργού Παιδείας κυρίας Άννας Διαμαντοπούλου, η οποία παρουσιάστηκε στο Yπουργικό Συμβούλιο και στη συνέχεια ανακοινώθηκε επισήμως. Σ’ αυτήν προβλέπεται η προμήθεια υπολογιστών σε κάθε μαθητικό θρανίο, διαδραστικών πινάκων σε κάθε τάξη, πιλοτική χρήση του e-book, νέα προγράμματα σπουδών, μέχρι και αξιολόγηση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού έργου μέσω ίντερνετ.

Η επένδυση αυτή φτάνει το 1,5 δις ευρώ, το οποίο όμως, όπως φαίνεται από τους πίνακες προϋπολογισμού που παρουσιάστηκαν, καλυπτεται στο μεγαλύτερο μέρος του από τα κονδύλια του τέταρτου κοινοτικού πλαισίου στήριξης.

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, που οι νέες τεχνολογίες εξορμούν στις σχολικές τάξεις, στην ανώτατη εκπαίδευση φαίνεται ότι γίνονται αντιληπτές πλέον κυρίως οι παρενέργειές τους. Όπως έγραφε σε άρθρο της πρόσφατα η αμερικανική Oυάσιγκτον Ποστ, πολλοί καθηγητές αμερικανικών πανεπιστημίων απαγορεύουν πλέον στα αμφιθέατρα τους φορητούς υπολογιστές καθώς κρίνουν ότι αποσπούν τους φοιτητές και δεν τους επιτρέπουν να παρακολουθήσουν απερίσπαστα τα μαθήματα τους. Πολλά πανεπιστήμια της χώρας έτσι, επιτρέπουν πλέον μόνο βιβλία πάνω στα έδρανα, μολύβι και χαρτί...

Πάντως, με το πρόγραμμα του Yπουργείου Παιδείας που εξαγγέλθηκε πρόσφατα για το «νέο σχολείο» ξεκινάει και η αξιολόγηση εκπαιδευτικών. O θεσμός ξεκινάει με «αυτοαξιολόγηση» των σχολικών μονάδων με τη συμμετοχή και της τοπικής κοινωνίας. Για τους εκπαιδευτικούς ξεκινάει όμως και μεγάλο πρόγραμμα επιμόρφωσης το οποίο και συνδέεται ανοικτά με τις εξελίξεις και τις προαγωγές τους. Όλες οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν θα περιληφθούν σε τρια νομοσχέδια που θα κατατεθούν σύντομα στη Βουλή. Ένα εξ αυτών θα αφορά αποκλειστικά την ενίσχυση της τεχνικής εκπαίδευσης και τη δημιουργία Τεχνολογικού Λυκείου με κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων του. Τα άλλα δύο θα αφορούν τις αλλαγές στα σχολεία και τα θέματα προσλήψεων εκπαιδευτικών και διοίκησης της εκπαίδευσης.

Μεταξύ των ανακοινώσεων που έγιναν από την κυβέρνηση περιλαμβάνεται η ενίσχυση της εκμάθησης των ξένων γλωσσών στα σχολεία και η σύνδεσή τους με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, ώστε ο κάθε μαθητής να μπορεί να λάβει πιστοποίησή της μέσα στο δημοτικό και το γυμνάσιο. Ακόμη προβλέπεται εκτεταμένο πρόγραμμα ψηφιακής «μεταμόρφωσης» των σχολείων με δυνατότητα υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στο σπίτι.

Oι δηλώσεις του πρωθυπουργού
Την πεποίθησή του ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να αποκτήσει και πάλι τη χαμένη αξιοπιστία της εξέφρασε ο πρωθυπουργός κ. Α. Παπανδρέου μιλώντας στο Yπουργικό Συμβούλιο που έγινε για τα θέματα παιδείας. Και πρόσθεσε ότι η παιδεία είναι βασικός πυλώνας των αλλαγών που απαιτούνται, ενώ δεν θα γίνουν ανεκτά τα ‘δεν θέλω’ ή τα ‘δεν μπορώ’ συντεχνιακών συμφερόντων. «Θέλουμε να πάμε σε ένα διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης και για να γίνει αυτό με την καλλιέργεια εθνικής συνείδησης και αλληλεγγύης, είναι απαραίτητο ένα νέο μοντέλο εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης και μία εκπαιδευτική πολιτική που να δίνει στα παιδιά βάσεις, αλλά και να κάνει τη νέα γενιά ενεργή συμμέτοχο στη ζωή» τόνισε στην ομιλία του ο κ. Παπανδρέου.

O Πρωθυπουργός τόνισε ότι παρότι η παιδεία λέγεται ότι είναι δωρεάν στη χώρα μας, εν τούτοις δεν είναι. «Πρέπει να κτυπηθεί το τεράστιο κόστος, καθώς κρίσιμοι τομείς, όπως η Υγεία και η Παιδεία είναι φορτωμένες στις πλάτες των νοικοκυριών» δήλωσε ο κ. Παπανδρέου. Στους δείκτες καινοτομίας, αριστείας, ποιότητας, επιβράβευσης και υποστήριξης στον χώρο της παιδείας είμαστε πίσω, τόνισε και ζήτησε από τους εκπαιδευτικούς ποιότητα δουλειάς, μετρήσιμα αποτελέσματα, καθώς και να μην φοβηθούν την αξιολόγηση. Από τους γονείς των μαθητών, ο πρωθυπουργός ζήτησε να πιστέψουν στη συμμετοχή τους στα θέματα του σχολείου και τέλος από τους μαθητές ζήτησε τη φρεσκάδα της σκέψης τους και την προσπάθειά τους καθώς είναι οι φορείς της αλλαγής.

«Σε αντίθεση με το παρελθόν που κάθε 'μεταρρύθμιση' ξεκινούσε με το σύστημα εισαγωγής στα Α.Ε.Ι., εμείς ξεκινάμε από τη βάση –από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο– για να προετοιμάσουμε μια πραγματική αλλαγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση» δήλωσε απο την πλευρά της η κυρία A. Διαμαντοπούλου παρουσιάζοντας την εισήγησή της στο ίδιο Yπουργικό Συμβούλιο.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με το πρόγραμμα του Yπουργείου Παιδείας, όπως αναφέρεται επι λέξει στο κείμενο που παρουσιάστηκε, προβλέπεται αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων που βασίζεται κυρίως στις προτάσεις του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπάιδευσης του Yπουργείου Παιδείας υπό τον καθηγητή κ. Γ. Μπαμπινιώτη.

Όπως ανακοινώθηκε, τα νέα αναλυτικά προγράμματα για το νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο θα αναπτυχθούν μέχρι τον Ιούνιο 2011. Στη συνέχεια θα εφαρμοστούν πειραματικά τη σχολική χρονιά 2011-12 σε αριθμό νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων. Τη σχολική χρονιά 2012-2013 θα γενικευθεί η εφαρμογή στα σχολεία της χώρας. Κατά την πειραματική εφαρμογή θα υπάρξει ανατροφοδότηση από τα συνεργαζόμενα πειραματικά-υποδειγματικά σχολεία (το καθεστώς των οποίων επανεξετάζεται) ως προς την εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών ενώ προβλέπεται και τελική αξιολόγηση-έρευνα.

Παράλληλα, αναδιοργανώνονται πλήρως οι δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, ώστε να μειωθεί ο σημερινός υψηλός αριθμός μαθημάτων χωρίς να μειωθεί ο συνολικός χρόνος εργασίας μαθητών και εκπαιδευτικών, ενώ ο περιορισμένος αριθμός γνωστικών αντικειμένων θα αντιστοιχεί σε ορισμένα υποχρεωτικά μαθήματα κορμού και σε μαθήματα επιλογής. Oι εισαγωγικές εξετάσεις θα διεξάγονται σε εθνικό επίπεδο κεντρικά, αλλά πλέον τα θέματα θα επιλέγονται από σχετική τράπεζα, στην οποία περιλαμβάνεται πληθώρα θεμάτων σταθμισμένης δυσκολίας. Τα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα ορίζουν τους όρους που λαμβάνονται υπόψη για την εισαγωγή φοιτητών στα τμήματά τους.

Ακόμη ανακοινώθηκαν αλλαγές στην τεχνολογική εκπαίδευση, στην ειδική αγωγή καθώς και εκτεταμένο πρόγραμμα με Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (Ζ.Ε.Π.).

Oι πέντε ψηφιακές αλλαγές για τους μαθητές
1. Πύλη ηλεκτρονικής διακυβέρνησης για ενημέρωση και διοικητική υποστήριξη
2. Ψηφιοποίηση όλων των σχολικών βιβλίων.
3. Συνεργασία με την Ψηφιακή Τηλεόραση με αναμετάδοση μαθημάτων
4. Πρόσβαση στο ψηφιακό υλικό για άτομα με δυσκολίες κίνησης, όρασης, ακοής κ.ά.
5. Βραβεία και υποστήριξη για να ενθαρρύνεται η καινοτομία στο σχολείο.

Oι πέντε αλλαγές για τους εκπαιδευτικούς
1. Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης μετά τις σπουδές – απαραίτητο για προσλήψη σε σχολείο.
2. Επιμόρφωση. Προγράμματα 200 ωρών.
3. Προυποθέσεις προσλήψεων. Επιτυχία στο Α.Σ.Ε.Π., προυπηρεσία και μεταπτυχιακές σπουδές.
4. Μεταθέσεις. Μόνο για να καλυφθούν πραγματικά κενά σχολείων.
5. Δόκιμοι εκπαιδευτικοί. Διετής θητεία και μονιμοποίηση μετά απο αξιολόγηση.

Oλες οι αλλαγές στα σχολεία και τις εξετάσεις
Απο τη νέα σχολική χρονιά
- Υπολογιστής σε κάθε θρανίο (ανά 2 μαθητές) και διαδραστικοί πίνακες πιλοτικά σε 200 νηπιαγωγεια, δημοτικά, γυμνάσια.
- Περικοπή ύλης στα δημοτικά (δύο τελευταίες τάξεις) και τα γυμνάσια.
- Oλοήμερα δημοτικά σχολεία με υποχρεωτικό ωράριο ώς τις 2.30
- Αγγλικά με πιστοποίηση από την πρώτη τάξη πιλοτικά σε 60 Δημοτικά σχολεία.
- Αύξηση ωρών των Αγγλικών στις τελευταίες τάξεις δημοτικού και στο γυμνάσιο (3 με 4 ώρες την εβδομάδα).
- Μία ώρα θέατρο σε όλες τις τάξεις δημοτικού.
- Ειδικά προγράμματα για άτομα που ανήκουν σε μειονότητες.
- Αυτοαξιολογηση σχολικής μονάδας από εκπαιδευτικούς και τοπική κοινωνία.
- Επιμόρφωση στο σύνολο των εκπαιδευτικών που θα συνδέεται με την εξέλιξή τους.

Το 2011
- Νέα προγράμματα Σπουδών για το νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο θα αναπτυχθούν ώς τον Ιούνιο 2011. Θα εφαρμοστούν πλήρως τη σχολική χρονιά 2012-2013.

Το 2013-14
- Νέο εξεταστικό σύστημα με «τράπεζα ερωτήσεων» και ενεργή ανάμιξη πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. στην επιλογή των φοιτητών τους.
- Αλλαγές στο Λύκειο, περιορισμός επιστημονικών πεδίων (σε 2 ή 3 απο 5 που είναι σήμερα).
- Απο τα 4 τους χρόνια τα παιδιά στο σχολείο. Διετής υποχρεωτική νηπιακή αγωγή.
- Νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια ολοήμερα με υποχρεωτικο ωράριο ώς τις 4 και πιστοποίηση ξένης γλώσσας και υπολογιστών.
- Συγχωνεύσεις φορέων ή σχολικών μονάδων.
Yπουργείο Παιδείας
Νέο εξεταστικό σύστημα από το 2013
Εξετάσεις για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια της χώρας στις οποίες οι πρυτάνεις τους θα έχουν καθοριστικό λόγο εξήγγειλε η κυβέρνηση παρουσιάζοντας τις προτάσεις της για αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Έτσι, με βάση την πολιτική της κυβέρνησης, φαίνεται ότι η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του Yπουργείου Παιδείας καταργείται και αντικαθίσταται από «τράπεζα θεμάτων» την οποία θα ανανεώνουν τακτικά εκπρόσωποι των πανεπιστημίων αλλά και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Το Yπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση δεν έδωσαν λεπτομέρειες σχετικά με το νέο εξεταστικό σύστημα, αλλά έγινε σαφές από τις ανακοινώσεις που έγιναν ότι τα πανεπιστήμια αποκτούν πλέον ρόλο κρισιμότατο στην επιλογή των φοιτητών τους.

Την εφαρμογή νέου εξεταστικού συστήματος για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. της χώρας προανήγγειλε η κυβέρνηση εξαγγέλλοντας τον σχεδιασμό της για το νέο σχολείο και τις επικείμενες αλλαγές σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στο νέο αυτό εξεταστικό σύστημα, που πιθανότατα θα εφαρμοστεί τη σχολική χρονιά 2013-2014, τα πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι. αποκτούν ρόλο «πρωταγωνιστή» στην επιλογή των φοιτητών τους. Πρόκειται για χρόνιο αίτημα των πανεπιστημίων τα οποία ζητούν να έχουν καθοριστικό ρόλο τόσο στην επιλογή των θεμάτων των εξετάσεων, όσο και στον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων στα προγράμματά τους.

Έτσι, με βάση την πολιτική της κυβέρνησης, φαίνεται ότι η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του Yπουργείου Παιδείας καταργείται και αντικαθίσταται από «τράπεζα θεμάτων» την οποία θα ανανεώνουν τακτικά εκπρόσωποι των πανεπιστημίων αλλά και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από αυτήν θα προκύπτουν κάθε χρόνο τα θέματα στα οποία θα διαγωνίζονται οι υποψήφιοι.

Το Yπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση δεν έδωσαν λεπτομέρειες σχετικά με το νέο εξεταστικό σύστημα, αλλά έγινε σαφές από τις ανακοινώσεις που έγιναν ότι τα πανεπιστήμια αποκτούν πλέον ρόλο κρισιμότατο στην επιλογή των φοιτητών τους.

Παράλληλα και σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έγιναν, αναμορφώνεται πλήρως το πρόγραμμα των δυο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, καταργούνται τα πέντε επιστημονικά πεδία που ισχύουν σήμερα, τα μαθήματα μειώνονται και χωρίζονται σε μαθήματα «κορμού» και «επιλογής». Πάντως, η εξεταστική διαδικασία θα γίνεται μια φορά το χρόνο, σε εθνικό επίπεδο, από το Yπουργείο Παιδείας. Η αναδόμηση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια της χώρας, αποτελεί θέμα μεγάλης σημασίας για τα πανεπιστήμια, καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που φτάνουν στα προγράμματά τους, δεν έχουν τις βασικές γνώσεις και υποδομές που απαιτούνται για τη συνέχιση των σπουδών τους.

Όπως προκύπτει από τις ανακοινώσεις του Yπουργείου Παιδείας, οι αλλαγές που θα γίνουν αναμένεται ότι θα επηρεάσουν τους μαθητές που βρίσκονται τώρα στην τελευταία τάξη του γυμνασίου, και μέχρι το 2013 θα ετοιμάζονται για να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις.

Το μεγαλόπνοο σχέδιο του «νέου σχολείου» περιγράφεται σε 38σελιδη εισήγηση της Yπουργού Παιδείας κυρίας Άννας Διαμαντοπούλου, η οποία παρουσιάστηκε στο Yπουργικό Συμβούλιο και στη συνέχεια ανακοινώθηκε επισήμως. Σ’ αυτήν προβλέπεται η προμήθεια υπολογιστών σε κάθε μαθητικό θρανίο, διαδραστικών πινάκων σε κάθε τάξη, πιλοτική χρήση του e-book, νέα προγράμματα σπουδών, μέχρι και αξιολόγηση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού έργου μέσω ίντερνετ.

Η επένδυση αυτή φτάνει το 1,5 δις ευρώ, το οποίο όμως, όπως φαίνεται από τους πίνακες προϋπολογισμού που παρουσιάστηκαν, καλυπτεται στο μεγαλύτερο μέρος του από τα κονδύλια του τέταρτου κοινοτικού πλαισίου στήριξης.

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, που οι νέες τεχνολογίες εξορμούν στις σχολικές τάξεις, στην ανώτατη εκπαίδευση φαίνεται ότι γίνονται αντιληπτές πλέον κυρίως οι παρενέργειές τους. Όπως έγραφε σε άρθρο της πρόσφατα η αμερικανική Oυάσιγκτον Ποστ, πολλοί καθηγητές αμερικανικών πανεπιστημίων απαγορεύουν πλέον στα αμφιθέατρα τους φορητούς υπολογιστές καθώς κρίνουν ότι αποσπούν τους φοιτητές και δεν τους επιτρέπουν να παρακολουθήσουν απερίσπαστα τα μαθήματα τους. Πολλά πανεπιστήμια της χώρας έτσι, επιτρέπουν πλέον μόνο βιβλία πάνω στα έδρανα, μολύβι και χαρτί...

Πάντως, με το πρόγραμμα του Yπουργείου Παιδείας που εξαγγέλθηκε πρόσφατα για το «νέο σχολείο» ξεκινάει και η αξιολόγηση εκπαιδευτικών. O θεσμός ξεκινάει με «αυτοαξιολόγηση» των σχολικών μονάδων με τη συμμετοχή και της τοπικής κοινωνίας. Για τους εκπαιδευτικούς ξεκινάει όμως και μεγάλο πρόγραμμα επιμόρφωσης το οποίο και συνδέεται ανοικτά με τις εξελίξεις και τις προαγωγές τους. Όλες οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν θα περιληφθούν σε τρια νομοσχέδια που θα κατατεθούν σύντομα στη Βουλή. Ένα εξ αυτών θα αφορά αποκλειστικά την ενίσχυση της τεχνικής εκπαίδευσης και τη δημιουργία Τεχνολογικού Λυκείου με κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων του. Τα άλλα δύο θα αφορούν τις αλλαγές στα σχολεία και τα θέματα προσλήψεων εκπαιδευτικών και διοίκησης της εκπαίδευσης.

Μεταξύ των ανακοινώσεων που έγιναν από την κυβέρνηση περιλαμβάνεται η ενίσχυση της εκμάθησης των ξένων γλωσσών στα σχολεία και η σύνδεσή τους με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, ώστε ο κάθε μαθητής να μπορεί να λάβει πιστοποίησή της μέσα στο δημοτικό και το γυμνάσιο. Ακόμη προβλέπεται εκτεταμένο πρόγραμμα ψηφιακής «μεταμόρφωσης» των σχολείων με δυνατότητα υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στο σπίτι.

Oι δηλώσεις του πρωθυπουργού
Την πεποίθησή του ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να αποκτήσει και πάλι τη χαμένη αξιοπιστία της εξέφρασε ο πρωθυπουργός κ. Α. Παπανδρέου μιλώντας στο Yπουργικό Συμβούλιο που έγινε για τα θέματα παιδείας. Και πρόσθεσε ότι η παιδεία είναι βασικός πυλώνας των αλλαγών που απαιτούνται, ενώ δεν θα γίνουν ανεκτά τα ‘δεν θέλω’ ή τα ‘δεν μπορώ’ συντεχνιακών συμφερόντων. «Θέλουμε να πάμε σε ένα διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης και για να γίνει αυτό με την καλλιέργεια εθνικής συνείδησης και αλληλεγγύης, είναι απαραίτητο ένα νέο μοντέλο εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης και μία εκπαιδευτική πολιτική που να δίνει στα παιδιά βάσεις, αλλά και να κάνει τη νέα γενιά ενεργή συμμέτοχο στη ζωή» τόνισε στην ομιλία του ο κ. Παπανδρέου.

O Πρωθυπουργός τόνισε ότι παρότι η παιδεία λέγεται ότι είναι δωρεάν στη χώρα μας, εν τούτοις δεν είναι. «Πρέπει να κτυπηθεί το τεράστιο κόστος, καθώς κρίσιμοι τομείς, όπως η Υγεία και η Παιδεία είναι φορτωμένες στις πλάτες των νοικοκυριών» δήλωσε ο κ. Παπανδρέου. Στους δείκτες καινοτομίας, αριστείας, ποιότητας, επιβράβευσης και υποστήριξης στον χώρο της παιδείας είμαστε πίσω, τόνισε και ζήτησε από τους εκπαιδευτικούς ποιότητα δουλειάς, μετρήσιμα αποτελέσματα, καθώς και να μην φοβηθούν την αξιολόγηση. Από τους γονείς των μαθητών, ο πρωθυπουργός ζήτησε να πιστέψουν στη συμμετοχή τους στα θέματα του σχολείου και τέλος από τους μαθητές ζήτησε τη φρεσκάδα της σκέψης τους και την προσπάθειά τους καθώς είναι οι φορείς της αλλαγής.

«Σε αντίθεση με το παρελθόν που κάθε 'μεταρρύθμιση' ξεκινούσε με το σύστημα εισαγωγής στα Α.Ε.Ι., εμείς ξεκινάμε από τη βάση –από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο– για να προετοιμάσουμε μια πραγματική αλλαγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση» δήλωσε απο την πλευρά της η κυρία A. Διαμαντοπούλου παρουσιάζοντας την εισήγησή της στο ίδιο Yπουργικό Συμβούλιο.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με το πρόγραμμα του Yπουργείου Παιδείας, όπως αναφέρεται επι λέξει στο κείμενο που παρουσιάστηκε, προβλέπεται αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων που βασίζεται κυρίως στις προτάσεις του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπάιδευσης του Yπουργείου Παιδείας υπό τον καθηγητή κ. Γ. Μπαμπινιώτη.

Όπως ανακοινώθηκε, τα νέα αναλυτικά προγράμματα για το νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο θα αναπτυχθούν μέχρι τον Ιούνιο 2011. Στη συνέχεια θα εφαρμοστούν πειραματικά τη σχολική χρονιά 2011-12 σε αριθμό νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων. Τη σχολική χρονιά 2012-2013 θα γενικευθεί η εφαρμογή στα σχολεία της χώρας. Κατά την πειραματική εφαρμογή θα υπάρξει ανατροφοδότηση από τα συνεργαζόμενα πειραματικά-υποδειγματικά σχολεία (το καθεστώς των οποίων επανεξετάζεται) ως προς την εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών ενώ προβλέπεται και τελική αξιολόγηση-έρευνα.

Παράλληλα, αναδιοργανώνονται πλήρως οι δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, ώστε να μειωθεί ο σημερινός υψηλός αριθμός μαθημάτων χωρίς να μειωθεί ο συνολικός χρόνος εργασίας μαθητών και εκπαιδευτικών, ενώ ο περιορισμένος αριθμός γνωστικών αντικειμένων θα αντιστοιχεί σε ορισμένα υποχρεωτικά μαθήματα κορμού και σε μαθήματα επιλογής. Oι εισαγωγικές εξετάσεις θα διεξάγονται σε εθνικό επίπεδο κεντρικά, αλλά πλέον τα θέματα θα επιλέγονται από σχετική τράπεζα, στην οποία περιλαμβάνεται πληθώρα θεμάτων σταθμισμένης δυσκολίας. Τα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα ορίζουν τους όρους που λαμβάνονται υπόψη για την εισαγωγή φοιτητών στα τμήματά τους.

Ακόμη ανακοινώθηκαν αλλαγές στην τεχνολογική εκπαίδευση, στην ειδική αγωγή καθώς και εκτεταμένο πρόγραμμα με Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (Ζ.Ε.Π.).

Oι πέντε ψηφιακές αλλαγές για τους μαθητές
1. Πύλη ηλεκτρονικής διακυβέρνησης για ενημέρωση και διοικητική υποστήριξη
2. Ψηφιοποίηση όλων των σχολικών βιβλίων.
3. Συνεργασία με την Ψηφιακή Τηλεόραση με αναμετάδοση μαθημάτων
4. Πρόσβαση στο ψηφιακό υλικό για άτομα με δυσκολίες κίνησης, όρασης, ακοής κ.ά.
5. Βραβεία και υποστήριξη για να ενθαρρύνεται η καινοτομία στο σχολείο.

Oι πέντε αλλαγές για τους εκπαιδευτικούς
1. Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης μετά τις σπουδές – απαραίτητο για προσλήψη σε σχολείο.
2. Επιμόρφωση. Προγράμματα 200 ωρών.
3. Προυποθέσεις προσλήψεων. Επιτυχία στο Α.Σ.Ε.Π., προυπηρεσία και μεταπτυχιακές σπουδές.
4. Μεταθέσεις. Μόνο για να καλυφθούν πραγματικά κενά σχολείων.
5. Δόκιμοι εκπαιδευτικοί. Διετής θητεία και μονιμοποίηση μετά απο αξιολόγηση.

Oλες οι αλλαγές στα σχολεία και τις εξετάσεις
Απο τη νέα σχολική χρονιά
- Υπολογιστής σε κάθε θρανίο (ανά 2 μαθητές) και διαδραστικοί πίνακες πιλοτικά σε 200 νηπιαγωγεια, δημοτικά, γυμνάσια.
- Περικοπή ύλης στα δημοτικά (δύο τελευταίες τάξεις) και τα γυμνάσια.
- Oλοήμερα δημοτικά σχολεία με υποχρεωτικό ωράριο ώς τις 2.30
- Αγγλικά με πιστοποίηση από την πρώτη τάξη πιλοτικά σε 60 Δημοτικά σχολεία.
- Αύξηση ωρών των Αγγλικών στις τελευταίες τάξεις δημοτικού και στο γυμνάσιο (3 με 4 ώρες την εβδομάδα).
- Μία ώρα θέατρο σε όλες τις τάξεις δημοτικού.
- Ειδικά προγράμματα για άτομα που ανήκουν σε μειονότητες.
- Αυτοαξιολογηση σχολικής μονάδας από εκπαιδευτικούς και τοπική κοινωνία.
- Επιμόρφωση στο σύνολο των εκπαιδευτικών που θα συνδέεται με την εξέλιξή τους.

Το 2011
- Νέα προγράμματα Σπουδών για το νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο θα αναπτυχθούν ώς τον Ιούνιο 2011. Θα εφαρμοστούν πλήρως τη σχολική χρονιά 2012-2013.

Το 2013-14
- Νέο εξεταστικό σύστημα με «τράπεζα ερωτήσεων» και ενεργή ανάμιξη πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. στην επιλογή των φοιτητών τους.
- Αλλαγές στο Λύκειο, περιορισμός επιστημονικών πεδίων (σε 2 ή 3 απο 5 που είναι σήμερα).
- Απο τα 4 τους χρόνια τα παιδιά στο σχολείο. Διετής υποχρεωτική νηπιακή αγωγή.
- Νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια ολοήμερα με υποχρεωτικο ωράριο ώς τις 4 και πιστοποίηση ξένης γλώσσας και υπολογιστών.
- Συγχωνεύσεις φορέων ή σχολικών μονάδων.

Σάββατο, 26 Ιουνίου 2010

ΒΑΣΙΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΤΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΊΟΥ ΜΑΣ 2010

Το Φροντιστήριο μας συγχαίρει και εύχεται καλή συνέχεια στους μαθητές του

Παπαβασιλειου Χριστόφορος
Μαθηματικά 19
Χημεία 20
Φυσική 17
Αρχαία ελληνικά 18

Παξινός Νικόλαος

Αρχαία κατεύθυνσης 18

Αντιγόνη 18.2

Ιστορία 20

Αγγελιδάκη Μαρία
Αρχ.ελληνικά 18
Μαθηματικά19
Γλώσσα 18


Καναβάκης Γιώργος
αρχ.ελληνικά 19

Κορνάρος Λευτέρης
Μαθηματικά 17
Χημεία 18 Φυσική 19

Παγκαλάκης Γιώργος
Αλγεβρα 19
Γεωμετρία 19

Αλεξάκη Βάσια
αρχαία ελληνικά 18

Σφακιανάκη Ιωάννα
Φυσική 17


Γιγουρτάκη Αλεξάνδρα
Χημεία 18


Καρανικόλα Ελισσάβετ
Αρχαία ελληνικά18
Μαθηματικά 20
Ιλιάδα17



Δασκαλάκη Μαρία
Αρχαίαελληνικά 18

Υφαντής Χαράλαμπος
Αλγεβρα 18 Χημεία 17
Γεωμετρία 18

Αλεξάκη Γιάννης
Μαθηματικά 19
Φυσική 19
Χημεία 18

Βενετσιανάκη Πελαγία
Αλγεβρα 19
Γεωμετρία 19

Κονιού Χριστίνα
Αλγεβρα 17μ.ο
Γεωμετρία 17 μ.ο

Καλοκύρης Γιώργος
Φυσική κ 17
αλγεβρα 18

Απλαδάς Ηρακλής
Αλγεβρα 19
Φυσική Κ 18
Γεωμετρία 19

Κυριακή, 13 Ιουνίου 2010

Πρώτα στοιχεία για τις Πανελλαδικές του 2010
Πτώση βάσεων και αύξηση εισακτέων


Τέσσερα είναι τα χαρακτηριστικά των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων: θα εισαχθεί ο μεγαλύτερος αριθμός υποψηφίων της τελευταίας πενταετίας, θα έχουμε πτωτική πορεία των βάσεων εισαγωγής, θα προκληθεί χάσμα περίπου 15.000 μορίων ανάμεσα στις βάσεις της πρώτης και της τελευταίας σχολής και θα καταγραφεί αύξηση των υποψηφίων που επιλέγουν σχολές που βρίσκονται κοντά στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους.

Σύμφωνα με Τα Νέα Σαββατοκύριακο, καθώς προχωρεί με ταχείς ρυθμούς η διόρθωση των γραπτών στα βαθμολογικά κέντρα της χώρας (υπολογίζεται ότι μέχρι τα τέλη της ερχόμενης εβδομάδας θα έχει ολοκληρωθεί) αρχίζουν να διαγράφονται οι πρώτες τάσεις στις επιδόσεις των υποψηφίων, οι οποίες δείχνουν ότι και φέτος θα είναι έντονος ο ανταγωνισμός για μια θέση στις περιζήτητες και υψηλόβαθμες σχολές.

Ιατρικές, Πολιτικών Μηχανικών, Μηχανικών Η/Υ, Νομικές και Παιδαγωγικά, καθώς και οι ναυαρχίδες των Οικονομικών Τμημάτων του 5ου Επιστημονικού Πεδίου (Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής και Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας) θα έχουν και φέτος ιδιαίτερα υψηλές βάσεις εισαγωγής, παρότι μέχρι στιγμής τα βαθμολογικά στοιχεία δείχνουν ότι θα παρουσιαστεί αλλού ανεπαίσθητη και αλλού ορατή πτώση.

Πάνω από 18.000 μόρια Μάχη θα δοθεί για τις περίπου 1.900 θέσεις εισακτέων στα προαναφερόμενα τμήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τις οποίες αναμένεται να διεκδικήσουν 9.000- 10.000 υψηλόβαθμοι υποψήφιοι. Συνολικά, φέτος αναμένεται ότι για την εισαγωγή σε περίπου 40 πανεπιστημιακά τμήματα (εκτός των τμημάτων που περιλαμβάνουν ειδικό μάθημα) και στα στρατιωτικά- αστυνομικά τμήματα θα απαιτούνται περισσότερα από 18.000 μόρια.

Παράλληλα σε 90- 100 τμήματα των ΤΕΙ, των εκκλησιαστικών ακαδημιών και των πανεπιστημίων φέτος οι βάσεις θα είναι χαμηλότερες από 10.000, ενώ η χαμηλότερη βάση αναμένεται να μην υπερβαίνει τα 4.500 μόρια (πιθανόν κάποιο τμήμα Ζωικής ή Φυτικής Παραγωγής).

Μεγάλο χάσμα μορίων θα προκληθεί ανάμεσα στις βάσεις εισαγωγής στα τμήματα ΑΕΙ- ΤΕΙ εφόσον αναμένεται ότι η χαμηλότερη θα απέχει από την υψηλότερη (σίγουρα στην Ιατρική Αθηνών) κοντά στα 15.000 μόρια.

Οι φετινές βαθμολογίες

Από τα πρώτα βαθμολογικά στοιχεία που υπάρχουν διαθέσιμα, αλλά και τις γενικότερες εκτιμήσεις των βαθμολογητών, φαίνεται ότι φέτος θα έχουμε κάμψη του αριθμού των αριστούχων, οι οποίοι αναμένεται να είναι λιγότεροι από 10.000. Ωστόσο, όσον αφορά τον αριθμό των υποψηφίων που έγραψαν κάτω από τη βάση, τα βαθμολογικά στοιχεία μέχρι τώρα δεν αφήνουν πολλές ελπίδες για μείωση.

Οι μικρότερες επιδόσεις στα Μαθηματικά και τη Φυσική Κατεύθυνσης, τα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας στα 2ο και 4ο Επιστημονικά Πεδία, θα δώσουν τον τόνο στην πτώση των βάσεων εισαγωγής στα περισσότερα τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ των δύο Πεδίων, βεβαίως και στα περιζήτητα τμήματα Πολιτικών Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ, Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ και της Θεσσαλονίκης τα οποία παράλληλα αποτελούν και τα πιο υψηλόβαθμα τμήματα του 4ου Πεδίου. Ακόμη δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθεί πόση θα είναι η πτώση, αλλά οι τάσεις είναι σαφείς.

Νομικές- Παιδαγωγικά Πτωτική αναμένεται να είναι η πορεία των βάσεων εισαγωγής και στα υψηλόβαθμα τμήματα του 1ου Επιστημονικού Πεδίου, στις τρεις Νομικές και στα περισσότερα Παιδαγωγικά Τμήματα. Ωστόσο η πτώση αυτή δεν πρέπει να είναι σημαντική, γιατί τις χειρότερες επιδόσεις στα Αρχαία και την Ιστορία Κατεύθυνσης μπορεί να απορροφήσει η υψηλή ζήτηση, ιδιαίτερα στα Παιδαγωγικά Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Οι βάσεις στα Ιατρικά Τμήματα είναι πολύ πιθανόν να υποχωρήσουν λίγο, αλλά για την εισαγωγή στα περισσότερα από αυτά (ίσως τα 5 από τα 7) θα απαιτηθούν πάνω από 19.000 μόρια.


Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=335694&dt=05/06/2010#ixzz0qixvaR9P
Πανελλαδικές
Πτώση βάσεων και αύξηση εισακτέων


Τέσσερα είναι τα χαρακτηριστικά των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων: θα εισαχθεί ο μεγαλύτερος αριθμός υποψηφίων της τελευταίας πενταετίας, θα έχουμε πτωτική πορεία των βάσεων εισαγωγής, θα προκληθεί χάσμα περίπου 15.000 μορίων ανάμεσα στις βάσεις της πρώτης και της τελευταίας σχολής και θα καταγραφεί αύξηση των υποψηφίων που επιλέγουν σχολές που βρίσκονται κοντά στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους.

Σύμφωνα με Τα Νέα Σαββατοκύριακο, καθώς προχωρεί με ταχείς ρυθμούς η διόρθωση των γραπτών στα βαθμολογικά κέντρα της χώρας (υπολογίζεται ότι μέχρι τα τέλη της ερχόμενης εβδομάδας θα έχει ολοκληρωθεί) αρχίζουν να διαγράφονται οι πρώτες τάσεις στις επιδόσεις των υποψηφίων, οι οποίες δείχνουν ότι και φέτος θα είναι έντονος ο ανταγωνισμός για μια θέση στις περιζήτητες και υψηλόβαθμες σχολές.

Ιατρικές, Πολιτικών Μηχανικών, Μηχανικών Η/Υ, Νομικές και Παιδαγωγικά, καθώς και οι ναυαρχίδες των Οικονομικών Τμημάτων του 5ου Επιστημονικού Πεδίου (Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής και Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας) θα έχουν και φέτος ιδιαίτερα υψηλές βάσεις εισαγωγής, παρότι μέχρι στιγμής τα βαθμολογικά στοιχεία δείχνουν ότι θα παρουσιαστεί αλλού ανεπαίσθητη και αλλού ορατή πτώση.

Πάνω από 18.000 μόρια Μάχη θα δοθεί για τις περίπου 1.900 θέσεις εισακτέων στα προαναφερόμενα τμήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τις οποίες αναμένεται να διεκδικήσουν 9.000- 10.000 υψηλόβαθμοι υποψήφιοι. Συνολικά, φέτος αναμένεται ότι για την εισαγωγή σε περίπου 40 πανεπιστημιακά τμήματα (εκτός των τμημάτων που περιλαμβάνουν ειδικό μάθημα) και στα στρατιωτικά- αστυνομικά τμήματα θα απαιτούνται περισσότερα από 18.000 μόρια.

Παράλληλα σε 90- 100 τμήματα των ΤΕΙ, των εκκλησιαστικών ακαδημιών και των πανεπιστημίων φέτος οι βάσεις θα είναι χαμηλότερες από 10.000, ενώ η χαμηλότερη βάση αναμένεται να μην υπερβαίνει τα 4.500 μόρια (πιθανόν κάποιο τμήμα Ζωικής ή Φυτικής Παραγωγής).

Μεγάλο χάσμα μορίων θα προκληθεί ανάμεσα στις βάσεις εισαγωγής στα τμήματα ΑΕΙ- ΤΕΙ εφόσον αναμένεται ότι η χαμηλότερη θα απέχει από την υψηλότερη (σίγουρα στην Ιατρική Αθηνών) κοντά στα 15.000 μόρια.

Οι φετινές βαθμολογίες

Από τα πρώτα βαθμολογικά στοιχεία που υπάρχουν διαθέσιμα, αλλά και τις γενικότερες εκτιμήσεις των βαθμολογητών, φαίνεται ότι φέτος θα έχουμε κάμψη του αριθμού των αριστούχων, οι οποίοι αναμένεται να είναι λιγότεροι από 10.000. Ωστόσο, όσον αφορά τον αριθμό των υποψηφίων που έγραψαν κάτω από τη βάση, τα βαθμολογικά στοιχεία μέχρι τώρα δεν αφήνουν πολλές ελπίδες για μείωση.

Οι μικρότερες επιδόσεις στα Μαθηματικά και τη Φυσική Κατεύθυνσης, τα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας στα 2ο και 4ο Επιστημονικά Πεδία, θα δώσουν τον τόνο στην πτώση των βάσεων εισαγωγής στα περισσότερα τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ των δύο Πεδίων, βεβαίως και στα περιζήτητα τμήματα Πολιτικών Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ, Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ και της Θεσσαλονίκης τα οποία παράλληλα αποτελούν και τα πιο υψηλόβαθμα τμήματα του 4ου Πεδίου. Ακόμη δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθεί πόση θα είναι η πτώση, αλλά οι τάσεις είναι σαφείς.

Νομικές- Παιδαγωγικά Πτωτική αναμένεται να είναι η πορεία των βάσεων εισαγωγής και στα υψηλόβαθμα τμήματα του 1ου Επιστημονικού Πεδίου, στις τρεις Νομικές και στα περισσότερα Παιδαγωγικά Τμήματα. Ωστόσο η πτώση αυτή δεν πρέπει να είναι σημαντική, γιατί τις χειρότερες επιδόσεις στα Αρχαία και την Ιστορία Κατεύθυνσης μπορεί να απορροφήσει η υψηλή ζήτηση, ιδιαίτερα στα Παιδαγωγικά Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Οι βάσεις στα Ιατρικά Τμήματα είναι πολύ πιθανόν να υποχωρήσουν λίγο, αλλά για την εισαγωγή στα περισσότερα από αυτά (ίσως τα 5 από τα 7) θα απαιτηθούν πάνω από 19.000 μόρια.


Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=335694&dt=05/06/2010#ixzz0qixvaR9P